Pages

dissabte, 9 de juliol del 2011

"Adrià, fot-li canya al micro"

Senyores i senyors... després d'un temps de por, dubtes i altres paranoies típiques que t'entren quan has de fer un gran pas a la teva vida he decidit tancar els ulls i matricular-me per a fer un grau superior de So. No sé com serà el camí i de fet no sé ben bé com serà el que hi hagi més tard, però aprendre més sobre el So era un neguit que tenia i que volia alimentar amb aquests estudis. No m'estendré gaire més, només em dedicaré a penjar una entrevista que li van fer al genial Victor Ollé, tècnic de so a Rac1, al fotolog del minoria absoluta (encara hi ha gent que faci servir un fotolog?).

Victor Ollé on fire!
Dentro vídeo!

Nom
Victor Ollé i Freixas

D’on ets?
De donde soy o de donde vengo? En broma naturalment. Barcelona

Quant de temps fa que treballes a RAC1? . On havies treballat abans? 
Sóc a Rac1 des del començament any 2000. Abans havia treballat a Ràdio Jove de Sitges, Antena 3 de Ràdio(1983-1993), Doblatges de Catalunya, Ràdio Barcelona.

En quins programes estàs actualment i en quins has estat anteriorment?
Minoria Absoluta quasi desde el principi. Primera Pedra, Via Lliure, Primera Hora, La Contra, Sense Por, La 5º Forca, Sense Feina, L'Olla de L'Ollé.

Pots descriure breument un dia de feina?
De 10-15h en teoria. Divendres de 10-18h aprox.
Escollir talls de veu per fer la entrada, muntatge dels talls escollits. Repàs de l'escaleta, buscar sintonies, músiques, efectes, etc. Preparar el EiEiEi d'en Pujol i les meves “ollerades”. Acabat el programa trec talls que després faig servir o no. Montar la repetiçio de la matinada. Divendres fer resums “Minoria Mix”.

Tres qualitats que ha de tenir un bon tècnic.
Crec que una bona cultura musical, saber improvisar i intuir el que pot dir el locutor o entrevistat. Jo en diria una 4ª. Estar una mica “sonat”.

Les tens?
Sobretot l'última je je

Què és el primer que penses/fas quan es penja el Dalet? (pots dedicar-li un bon renec)
Algunes vegades mentre estic montant l'entradeta (una hora més o menys) el Dalet ha petat ¡tots els Sants han baixat de cop! Evidentment al directe li dic al Toni i cia que segueixin xerrant, la qual cosa no és cap novetat ;) Llavors busco els CDs d’emergència i continuem com es pugui. si que ens tracten malament ohhh¡ si que ens tracten malament ohhhhhhhhhhh

Com ho feu per trobar tant ràpidament una música o un tall de so que il.lustri el tema del que es parla?
Apart de les que tinc al Minoria, que son moltes (més de 250 talls de veu més indicatius) tenim un “search” dintre del Dalet que ens busca música, sintonies, talls, etc... en breus segons.

Interveniu a l’hora de triar les sintonies, crear promos...etc o ja us donen la idea feta?
Excepte la principal i dues més, les he triat jo amb el vist i plau d'en Toni. La veritat és que em donen llibertat absoluta. Hi han promos guionades que jo després manipulo amb molt de carinyo. O no.

Digues dues promos que t’agradin especialment (una on no hi hagis intervingut, i un altra on sí hi hagis intervingut)
jo nooo et puc contestar!! Moltes!! El Món, No som Perfectes, Tu Diràs, Esports, Que hagi fet jo tinc un bon record de les de la Primera Pedra de Nadal, entre d'altres.

Quin és “el moment” emés per antena digne de ser recordat (pel motiu que sigui: divertit, surrealista... etc).
Un dia que es va penjar al Dalet i els Minoria van fer la publicitat en directe... no tinc paraules!! En el programa 700 hi van haver moments dignes de ser estudiats pel col.lectiu psiquiàtric de Catalunya.

I el “moment” per oblidar? (alguna pífia... etc)
Aquesta pregunta, jejejeje. Si t'arrisques a fer virgueries tens moltes possibilitats de cagar-la (amb perdo) Pífies moltes o potser pifietes.

Què és el que t’emprenya més mentre estàs fent directe?
Escoltar més a la gent que tinc darrera que el programa.

Hi ha un cert sentiment de gremi entre els tècnics de RAC1 o més aviat cadescú és més dels programes en els quals treballa?
Es evident, i parlo per mi , que estic exclusivament immers al Minoria Absoluta. Tant és així, que de vegades parlo amb talls de veu. He de dir que en el col.lectiu tècnic de Rac 1 hi ha un bon rotllo que t’hi “cagues”.

Us sentiu oblidats per antena?
Honestament en el meu cas no. Em tracten com un més. És a dir Juny, Juliol, Agost. je je je perdona eh! Parlant en serio, recordo que un dia en Toni em va dir “per nosaltres ets com el quart locutor” i la veritat és que em va agradar molt. Sort que no em va dir “per nosaltres ets l'Eva Noguera Garcia”

Tens alguna mena d’estudi de gravació a casa? Avui en dia amb un ordinador i un bon programa de so es poden fer maravelles...
Tinc un equip de música, un minidisc per gravar coses de la tele que després faig servir al programa i un ordinador com qualsevol mortal.

Quina tipus de música t’agrada?
Jazz, swing, música de Broadway, bossanova, funky, soul, rock 70s 80s, reagae, pop 70s, 80s i poc dels 90s.

Descriu el que per tu és el cap de setmana perfecte (o els dies de festa que tinguis)
Desconnectar del Minoria (cosa difícil), escoltar música, anar a sopar fora, relax, tombar-se al sofà i veure una “peli” etc.

El millor mestre
Sens dubte l'experiència.

El millor regal
El fill que estem esperant. Si tot va bé per mitjans d'octubre.

Entrevista feta per amicsrac1.net (La comunitat d'oients de RAC1) al 2005. Copiada de fotolog.com/minoriaabsoluta

1 comentari: